Kortsemester

I morgon em ska vi tjejer ut på en kryssning. Med vi tjejer menar jag min äldste sons fästmö och dotter, den äldre av mina döttrar och hennes två småflickor, min yngsta dotter och så jag. Det ska verkligen bli riktigt kul. Vi ska åka till Åbo. Det enda som är lite tråkigt är att inte min andre sons fru och lille pojke kunde följa med. Men, så är det ibland.
Hoppas att vi kan göra om det nån gång och då ska de två också med.
Att jag kallar det för kortsemester är ju för att från och med lördag ska jag arbeta hela sommaren, så det här blir min ledighet. Och jag ska verkligen njuta av allt. God mat och dryck, och framför allt mycket trevligt sällskap.  Det verkar ju dessutom bli vackert väder.
Men, det vore ju inte jag om allt skulle låta positivt. Jag vet så klart inte vilka kläder jag ska ha. Det vet jag aldrig. Jag har absolut ingenting att sätta på mig. Usch, jag tycker inte om den delen av resan. Det är aldrig roligt att prova och köpa kläder, alltså undviker jag det. Därför har jag ingenting att ha.
Men annars känns det bara positivt. Fast så klart en aning banalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0