Vårmåndag

Det är ju precis vad det är, en måndag i maj. Igår städade jag och gjorde iordning på vår pyttelilla balkong, så självfallet regnar det idag. Det hör ju till att sådant retar vädergudarna. Tur att jag inte putsade alla fönster, utan bara det ena i vardagsrummet. Det som vätter ut mot balkongen. Ack ja, regnet behövs faktiskt, det vet jag, men ändå. Jag hade nog tänkt mig att sitta därute idag.

Efter att ha haft tandvärk i en vecka, så var jag till tandläkaren idag. Min risiga tand var en problemtand. Dvs, det var svårt att se vad det var för fel. Eventuellt fanns det en spricka i den. Jag fick i alla fall en provisorisk lagning eftersom delar av den ramlat bort. Få se om det blir bra nu. Jag fick även en ny tid i mitten av juni. Och så fick jag förståss betala, det räckte med 845 kr, jag hade väntat mig ännu värre, så det var positivt.

Ikväll ska den äldre av mina döttrar och jag åka till Arlanda för att möta den yngre. Hon kommer hem efter en säsong i Tyska Bundesliga i volleyboll. Hon har bott i staden Aachen i västra Tyskland inte långt från Holland och Belgien. Hon vet inte att vi ska möta henne, utan tror att det är tåg som gäller. Jag antar att hon har en hel del packning. Det blir i alla fall roligt att träffa henne igen, även om det bara blir några dagar innan hon ska på läger på Bosön. Jaja, så är det. Själv ska jag iväg och handla lite nu och sen till volleyklubben för att jobba lite. Och i slutet av månaden är det dags att öppna badet där jag ska arbeta för tredje sommaren i rad. Det ska bli riktigt kul. Hoppas bara att det blir en vacker sommar, de två tidigare var inte så vidare ska jag säga.


Kommentarer
Postat av: Bea

Vad kul att ni åker ner till Arlanda och överraskar henne!

2009-05-04 @ 11:42:22
Postat av: Ann-Marie Wikander

Hoppas verkligen att hon inte har tid att kolla här. Då blir det ju inte nån överraskning



Ann-Marie

2009-05-04 @ 14:10:58
URL: http://banalt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0