En vanlig dag?

Idag är det tisdag, en helt vanlig tisdag. Om nu någon dag är helt vanlig? Det kan man undra. Jag har till exempel påbörjat ett nytt jobb idag. Som ledsagare till en ny person. Nu är det bara till att hoppas att det ska fungera bra. Idag gjorde det definitivt det. Vi gick tillsammans och lyssnade på en grupp musikanter, TJEJER MED DRAG, och det var jättetrevligt. En hel del allsång och det är alltid trevligt. Dessutom var det härligt höstväder, så även promenaden var fin. I morgon ska jag följa med samma person, och även på torsdag. Så vi kommer säkert att lära känna varann. Idag glömde vi hennes glasögon, och att sätta en lapp på dörren för att tala om för hemtjänsten att hon var borta. Så i morgon räknar jag med att vi kanske bara glömmer en enda sak.

Vad jag dessutom gjorde idag var att skicka min bok till Radio Uppland för recension. Så nu är det bara till att vänta på en ev inbjudan dit för att tala om boken, och förhoppningsvis läsa ett stycke ur den. Vi får se. Så helt vanlig var inte den här dagen faktiskt. Jag har upptäckt att inga dagar är sådär himla vanliga nuförtiden. Och det hänger ihop med min bokutgivning. Om inte annat så träffar jag folk som hört talas om boken. Riktigt trevligt måste jag säga. Och, faktiskt, inte ett dugg banalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0