Förkylt

Idag har jag varit barnvakt hela dan. Dessutom har jag blivit förkyld. Ömsom vin och ömsom vatten, som man brukar säga. Det är roligt att ta hand om barnbarnen. Det var Marias flickor Julie och Jonna, som jag passade idag. Deras mamma for iväg före 7 i morse för att hälsa på sin syster nere i Tyskland.Hoppas verkligen att de får en underbar helg, det tror jag att de behöver båda två.
Vad förkylningen anbelangar, så är den väl inte så rolig. Men tur i oturen. Tänk om den börjat igår.
Det var ju då jag hade uppläsning på biblioteket i Tierp. Idag har jag knappt nån röst och skulle absolut inte kunnat läsa någonting.
Och tänk så glad jag är över igår kväll. Det var väldigt nervöst innan. Jag var rädd för att det inte skulle komma någon alls, eller kanske två-tre personer. Men faktum är att det kom 40 st!! Helt fantastiskt. Och jag tror att de tyckte att det var en trevlig kväll. Jag tyckte att den var underbar. Många av dem som kom var vänner och bekanta till mig. Men en del kände jag inte igen. Tänk bara 40 st!! Det var jätteroligt.
Och nu när jag tänker på det efteråt, så representerar publiken olika faser av mitt liv. Några från den period när jag hade små barn, idrottande barn. När jag var med och jobbade i olika klubbar. En del från den tid jag arbetade inom äldrevården, några från skrivarkursen. Helt enkelt en massa underbara människor som jag fått lära känna. Ja - det var verkligen en toppenkväll. Jag får lov att känna mig lyckligt lottad. Och som sagt, förkylningen kom inte förrän idag. Nu får jag bara hoppas att den går över snabbt, på söndag kväll ska jag vara barnvakt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0