Vad ska jag välja?

I mogon, måndag, ska jag vara med i Radio-Uppland och presentera min bok. Det känns en aning nervöst ska jag säga. Det är dessutom direktsändning. Och så ska jag som sagt välja något litet stycka att läsa. Och därför undrar jag, vad ska jag läsa.
Igår medverkade jag i Lövstabruk, men det känns mera hemtamt, där har jag varit så många gånger, och även läst. Men i radio, det blir värre. Roligt också, så klart. Men det känns så viktigt att välja rätt stycke. Det ska få folk intresserade av min bok, dessutom vara både roande och gripande. Dessutom ska det innehålla lite dialog, så man kan höra hur språket låter. Och så ska jag förståss kunna läsa det utan att staka mig. Det är som sagt direktsändning.

Jaja, det ordnar sig nog. Det brukar det göra. Det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0