Händelserikt

Nu har det varit full fart i några dagar. Det började i onsdags när min man och jag åkte upp till Söderhamn och hälsade på mamma. Väl där åkte vi iväg till ett köpcentra och handlade lite. Sen väntade en trerätters middag. Trevlig kväll blev det, med en del kortspel och lite tv.
På torsdag hade vi bestämt att åka ut i skogen och plocka lingon. Det var underbart väder, rena sommarvärmen. Så vi fixade matsäck och åkte ut i skogen. Faktum är att vi hade sån tur och hittade gott om lingon, jag tror att det blev 25 liter bär. Egentligen mycket mer än vi behövde. Men det var ju så roligt att plocka. Efteråt åkte vi till kyrkogården och tittade till graven. fortfarande underbart väder. Sen hem och rensade bär. Vi hann väl med nästan 15 liter. Frös ner 10 och tog med resten till min bror och svägerska nästa dag.
På kvällen åt vi en god middag - igen, och intog vin till.
Fredag morgon packade vi i bilen och åkte iväg mot Gävle. Där hämtade vi en av lådorna med böcker. För första gången fick jag hålla i min bok. Vilken känsla! Den var faktiskt jättefin. Gissa om jag kände mig stolt.
Så fortsatte vi vår resa. Vi åkte över Sandviken och vidare genom en del av Dalarna och hamnade till sist i Karlskoga. Där träffade vi min bror och svägerska. Jätteroligt att ses. Mycket fika, äta och prata blev det. Jag fick också chansen att signera och sälja mina första böcker. Tänk bara!
Efter att vi sovit där en natt, så for vi vidare mot Örebro. Där träffade vi vår yngsta dotter som var hemma i Sverige för att gå på bröllop. En av hennes volleykompisar skulle gifta sig och Matilda hade lovat att sjunga vid vigseln. Så vi fick chansen att lyssna när hon och en annan tjej, övade sånger och spelning. Faktum är att jag inte visste hur bra hon kan sjunga. Inte att det var så vackert. En riktig rysare, kan man säga. Jag har nog hört henne sjunga massor av gånger, men inte så där...
Tänk så stolt jag blev. Pappa och mormor blev nog lika imponerade.
När vi sen åkte vidare så stannade vi vid Svampen i Örebro, och fikade där. Sen åkte vi hemåt. Åt middag på ett ställe som vi besökt då och då. Faktiskt där jag jobbat som riktigt ung. Det ställe som min moster och morbror hade för många år sen.
Sen kom vi äntligen hem efter tre intensiva dagar med en hel del bilåkning. Skönt att sova i sin egen säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0