Måndag igen

Så är det måndag igen, och en ny vecka. Till min besvikelse kom inte böckerna förra veckan som det var sagt. Få se om de kommer den här veckan. Jag ska ringa förlaget i morgon och fråga om de vet. Dröjer det längre så måste jag vänta med mitt releaseparty till efter semesterresan. Kanske lika bra det, så blir det inte så bråttom.
Nu har jag lite andra saker att se fram emot. På onsdag ska min man och jag åka till min mamma och hälsa på. Där ska vi ev ut i skogen och plocka lite lingon. Ifall det blir bra väder förståss. På fredagmorgon ska vi följas åt ner till min bror och svägerska och det ser jag verkligen fram emot. Det var så länge sen vi var dit. Rätt så länge sen vi träffades över huvud taget. Jag tror det var i påskhelgen när vi sågs hos deras dotter i Uppsala för att hälsa välkommen till lilla Emmeline. Nu är väl hon redan ett halvt år. Tänk så fort det går med småttingarna. Det ser jag bara på våra barnbarn. Det ska i alla fall bli jätteroligt att träffa min bror och svägerska.

Idag har dottern och jag gjort äppelmos. Igen. Men nu var det sista gången för i år. Nu har alla barnen fått en hel del burkar med äppelmos. Så nu ska vi väl överleva vintern allihop. Medge att det känns lite så. Det här med att ställa burkarna i källaren. Som att nu har vi mat för vintern. Visserligen är det inte samma sak som förr i tiden, men känslan sitter nog i generna. Det här med att samla mat för att överleva vinterhalvåret. Jag tycker att det är roligt att göra sånt, även om jag inte alls håller på lika mycket som förr. Då när vi odlade potatis och grönsaker, tog rätt på kött och fläsk. Och förståss gjorde saft och sylt.

I morgon ska jag försöka skriva lite igen. Det är säkert en vecka sen sist jag skrev nåt. Men ikväll när jag var ute och promenerade så kom det faktiskt upp lite ideer om fortsättningen av min berättelse. Få se om jag kommer igång i morgon. Hoppas verkligen det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0