Mitt liv som författare

Visst låter det häftigt! Mitt liv som författare! Men faktum är att idag var min man på möte. Utbildningsdag var det nog. Inom politiken i alla fall. Så ringde han mig och frågade om jag ville komma över och signera böcker. Klart jag ville det. Även om det känns en aning pinsamt, så vill jag så klart sälja mina böcker. Åtta böcker fick jag signera, tror jag att det var. Häftigt!
Sen gick jag till kommunhuset, Möbeln, och där lämnade jag tidrapport för mitt lilla arbete som ledsagare. Vips så sålde jag en bok där också. Dessutom skulle jag lämna följebrev till boken som kultursekreteraren skulle ha. Jag har nämnligen bokat in en författarkväll den 26 november i Tierps bibliotek. Då träffade jag min chef (och gode vän) från sommarjobbet vid badet. Vips så sålde jag en bok till. Fantastiskt! Knappt jag kan tro att det är sant. Jag som fasade för att bli sittande här hemma fullkomligt dränkt i böcker som ingen ville ha.

För övrigt är det solsken idag också, men betydligt kallare och blåsigare än förut. Men som sagt var, man kan ju alltid flyga söderut....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0