Shopping

Idag har jag åkt med min dotter och shoppat. Vi skulle båda två köpa presenter till några små barn som vi känner. Eller rättare sagt, vi känner deras föräldrar. Dopbarn är lite för små för att man ska känna dem. Det är ju en del av tjusningen med små barn. Man vet inte vilka personer de är. Det visar sig egentligen först många år efteråt. Visst är det spännande. Det enda vi kan göra, eller försöka göra, är att hjälpa dem att bli just de personer de är tänkta att bli. Vilket ansvar vi vuxna har!

Jag shoppade även en del kläder till mitt nya jag. Vet ni inte vem det är? Jo, det är den där författarinnan som ni snart ska få höra talas om. Jag som nästan alltid varit så ointresserad av kläder och smink och annat, måste nog skärpa till mig nu. Tänk om jag ska läsa och presentera min bok, då kan jag förmodligen inte vara en sån nolla längre. Det känns lite pirrigt ska jag säga.
Och snart har hela veckan gått, det är fredag i morgon, och jag har fortfarande inte hört ett ljud om böckerna som skulle levereras den här veckan. Suck. All vår väntan bliver svår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0