Snart snart

Nu börjar det dra ihop sig. kl 4.30 i morgon bitti ska min man och jag stiga på tåget här i Tierp, och åka iväg till Arlanda. Just nu har jag de vanliga problemen. VAD ska jag packa ner. Faktum är att varje gång vi reser iväg så tar vi med alldeles för mycket kläder. Och inte bara jag, min man är inte en bit bättre. Att vi aldrig lär oss. Men så är det.
Det känns i alla fall roligt och spännande att ge sig iväg. Väl framme på Kreta så kan vi koppla av. Även min man. För då kan han inte jobba. Ingen kan fråga honom om det, så han som vanligt inte kan säga nej. Skönt! För han behöver verkligen koppla av. Dessutom behöver vi tillbringa tid tillsammans så vi kan resonera om allt som är. Vi ska verkligen njuta, sola, bada, äta gott och dricka gott. Dessutom har jag tänkt att jag ska komma igång och skriva igen, det var rätt så länge sen jag fick till nån rad nu. De senaste gångerna vi rest bort har vi haft familjemedlemmar med oss, och därmed barn. Det är så klart underbart roligt, men funkar inte att skriva då. Jag har köpt ett nytt block, så det finns plats för mycket text. Tänk i morgon den här tiden är vi framme på Kreta.
så underbart det ska bli. 14 dagar i solen och värmen. Bara att ligga och guppa i vågorna, det ni. Känna sig viktlös, det är jag inte bortskämd med.
Så nu är det bara problemet med packningen. Rätt så banalt, kan jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0