Vädret

Visserligen händer det en hel del just nu. Men det som framför allt gör mig glad - är vädret. Solen strålar från en blå himmel, visserligen inte helt molnfri, men i alla fall. Det är helt fantastiskt. Jag har just varit ute på en timmes promenad, och det känns nästan som sommar. Nära 17 grader och sol. Men som vanligt är jag inte riktigt nöjd. Hur tror ni att det känns att åka till Kreta på torsdag om vädret ska vara så här underbart hemma i Sverige? Alldeles riktigt, det känns ändå härligt, men som sagt var, lite regn och rusk kunde det väl bli sista dagarna. Bara för att förhöja njutningen. Men man kan inte få allt här i livet. Det ska så klart bli jätteskönt att åka på semester. Min man och jag har inte haft en enda dag tillsammans i sommar. Jag jobbade ju på badet juni, juli och augusti. Så nu ska vi bara ta det lugnt, bada, äta gott och dricka gott. Dessutom hoppas jag att det ska gå bra att skriva medan jag är bortrest. För när vi kommer hem så blir det en rivstart direkt. Vi kommer hem på torsdagnatt, fredag kommer mamma på besök. Lördag ska vi på dop och söndag ska jag ha mitt release-party. Och så ska jag hinna förbereda det också. Handla och göra iordning förfriskningar.
Just nu ska jag egentligen höra av mig till en massa folk och bjuda in till detta evenemang. Men sånt har jag svårt för. På något sätt så skäms jag för att "ta plats". Ack ja, aldrig får man vara riktigt nöjd.
För övrigt ska jag torka ur vårt gamla kylskåp. Vi installerade ny frys och kyl igår. Dessutom ska jag plocka in vår balkonginredning. Två stolar, ett bord och lite fördragsmarkiser. Det kan ju vara riktig höst när vi kommer hem. Jag är ganska trög, om jag får säga det själv. Har svårt att komma igång med det jag ska göra. Nu är det bara till att bestämma sig - och sätta fart. Kylskåp eller balkong, eller kanske ringa runt till bekanta. Kylskåp? Balkong? Ringa? Jag tror jag tar en kopp kaffe!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0